La comissària científica de l’exposició “The Dust Bowl. Quan la natura es rebel·la”, la professora Susanna Tavera, pronunciarà, dissabte 15 de desembre a les 12 del matí, la master class Canvi Climàtic, Territori i treball a les Grans Planes americanes.

La conferència, plantejarà la complexitat dels fenòmens que en la dècada dels anys 30 del segle XX varen sotmetre els grangers de les Grans Planes dels Estats Units, desencadenant una nova migració i uns inaudits nivells de pobresa. Uns nous “camins de llàgrimes”, contraposats als de les poblacions ameríndies que havien rebut l’impacte i l’ocupació dels colons europeus i dels nous Estats Units dècades abans.

Susanna Tavera García (Madrid, 1945) ha estat catedràtica i professora titular del departament d’Història Contemporània a la Universitat de Barcelona on desenvolupà amb profunditat temàtiques sobre moviments obrers, feminisme i història dels Estats Units d’Amèrica. L’exposició The Dust Bowl, que es pot veure al Museu de la Vida Rural fins el 5 de gener de 2019, ha comptat amb la seva supervisió científica.

Entre d’altres publicacions és autora d’Experiencias desiguales: conflictos sociales y respuestas colectivas (siglo XIX) —amb Mary Nash—, Solidaridad Obrera. El fer-se i desfer-se d’un diari anarcosindicalista (1915-1939), Anarchism or anarchisms? The history of a heterogeneus revolutionary deployment, 1930-1938 o Federica Montseny, La indomable, una biografia de l’anarquista Federica Montseny. També ha organitzat, amb Nash, l’obra Las mujeres y las guerras: el papel de las mujeres en las guerras de la Edad Antigua a la Contemporánea.

Master Class

Per a tots els públics

15/12/2018

A les 12 h

Sala Lluís Carulla

Activitat gratuïta

Cimarron County, Oklahoma.

Arthur Rothstein, 1936.

Cortesia de la Library of Congress. Prints and Photographs Division. Núm. Rep. LC-DIG-ppmsca-31916.